2. Cipőfűző bekötve

kave.jpgKedves naplóm, kávé nélküli életem 10. napját fejeztem ma be. Bizony-bizony mondom néktek, pedig ez nem volt tervben. De múlt hétfőn úgy keltem fel, hogy nem iszok reggel kávét. Aztán akkor már a munkahelyemen se, aztán délelőtt se és a délutánt is kihagyom, sőt este sem iszok és éjfél előtt sem. A napi 5-6 adag kávét vízre cseréltem. (Ennyit vallok be hivatalosan.) Talán túl drasztikusan, hiszen a hétfő és a kedd is fejfájással telt. Ezek szerint az elvonási tünetek elég hamar jelentkeztek. De ettől függetlenül büszke vagyok magamra, mert ennyi kávé biztos, hogy nem egészséges a szervezetemnek. 

1. Dönts okosan!
De térjünk vissza kicsit az első posztra. A boldogságot ugyebár keresni kell és tenni érte. Én tettem és lám, hamarosan Győrből Pestre költözök. Munkát kerestem, munkát találtam. Tudom nem ilyen egyszerű munkát találni, de most ez tényleg gyorsan ment. Jó lesz-e? Nem tudom. Döntést hoztam. Nem hiszek abban, hogy lehet fontos kérdésekben jól vagy rosszul dönteni. Idővel kiderül, addig meg feleslegesen nem idegesítem magam. Ez most így, boldoggá tesz!

2. Vért sörre!
A boldogságnak van egy olyan formája is, ami nem csupán abból áll, hogy valakit szeretsz és valaki szeret. Ez a legjobb persze! De van az, amikor megdöglesz és úgy leszel boldog. Ezt nevezik mozgásnak! Ez közhelynek tűnhet, de a sportolást csak elkezdeni nehéz, utána már biológiailag fog a saját tested ösztönözni, hogy mozogj. A mozgás egy akkora gyűjtőfogalom, hogy bármilyen sport vagy annak tűnő aktivitás belefér. A séta, a futás, az edzés és a többi kapásból beugró gondolat csak arra jó, hogy elijesszük magunkat a startpisztoly ellövése előtt. Kössük össze a kellemeset a hasznossal. Fussunk a sörözőig! Adjunk vért...valahol sört adnak érte! Légy kreatív! Nem kell kigyúrni magad ahhoz, hogy elmondhasd sportember vagy.

 


Fuss, mint Egyedi Péter az Óriásból :)

3. Meet-ing!
Jelenlegi munkaköröm 40%-át meetingek töltik ki. Egyikről a másikra megyek." Megbeszéljük a megbeszélést." - ez az én számból hangzott egyszer el, majd saját magamon és a világ helyzetén nevettem, hogy egyáltalán ez, hogyan fordulhat elő??? Sajnos a munkahelyi meeting mindig ilyen délutáni szánalom szakkörre emlékeztet. Azért járunk oda, mert kell, de mindenki tudja, hogy annyira sosincs szükség, amennyi van és, hogy az esetek nagyrészében semmi értelme az egésznek. Vagy olyan, amit 2 percben az ajtóban is meg tudnánk beszélni. De én most nem ezekre a meetingekre gondolok.
A barátokkal való meetingelés sokkal fontosabb és életrevalóbb. (Jó film!) Most azokra a találkozásokra gondolok, ahol valóban azért ülsz le a másikkal, mert el akarod mesélni mi történt veled, legyen akár jó vagy rossz. A rossz elmesélése is örömet tud okozni, sőt gyakran boldogságot. Mindenkinek van mesélnivalója és legyen is! Egy jó meleg tea vagy kávé, egy jó hideg sör vagy egy jó kebab társaságában meg lehet oldani a világ problémáit.

Összefoglaló: A barátnőmmel még mindig tökéletesen jól megvagyunk, köszönjük.
A munkahely és azzal a földrajzi helyzetváltás úton van, itt felmondtam, ott bejelentkeztem.
Hétvégén pedig Vad fruttik koncert Győrben a barátokkal. Kell a boldogsághoz ennél több?!

A mai jelszó: endoplazmatikus retikulum.

Az endoplazmatikus retikulum (ER) szinte minden eukarióta sejt alkotója. Egy vakon végződő csövekből, zsákszerű kitüremkedésekből és széles lemezrendszerekből álló, összefüggő membránstruktúra. Formája és mérete nagyban függ a sejt funkciójától. Fontos szerepe van a sejt fehérjeszintézisében, a lipidanyagcserében, valamint részt vesz a sejt számára káros anyagok és anyagcseretermékek ártalmatlanításában. Idővel felfedezték, hogy az endoplazmatikus retikulumnak két eltérő felépítésű típusa van, a durva felszínű vagy szemcsés (DER) és a sima felszínű (SER). Ma már tudjuk, hogy az eltérő felépítés eltérő anyagcserefeladatokat is lát el. A két típus nem különül el élesen egymástól, gyakran folyamatosan, minden határvonal nélkül mennek át egymásba. A SER fehérjéinek egy része is a DER-ban épülnek fel. Az endoplazmatikus retikulum két fajtájának aránya is nagyban függ a sejt funkciójától. Az ER szerkezetét a román származású amerikai biológusGeorge Emil Palade írta le, munkásságáért 1974-ben Nobel-díjat is kapott.

Mai film tipp: Casablanca (1942)